Hogyan készítsünk éttermi üzleti tervet?

Az elmúlt két évtizedben több száz üzleti tervet írtunk éttermek, élelmiszerszállító teherautók, konyhák, bárok, társalgók és egyéb élelmiszer- és italipari vállalkozások számára. Örömmel tapasztaltuk, hogy sok ügyfelünk milyen pozitív eredményeket ért el, amikor üzleti terveiket és pénzügyi előrejelzéseiket eljuttatták a bankokhoz, befektetőkhöz és bérbeadókhoz.

Nemrég eszembe jutott, hogy van egy receptem, amely kiváló eredményeket hozott ügyfeleink számára. Úgy döntöttem, megosztom a receptemet. Remélem, rá fog jönni, hogy a receptem követésének az az előnye, hogy egy professzionális, szervezett és tömör dokumentumhoz vezet, amely könnyen követhető a bankárok és a befektetők számára.

Minden üzleti tervnek vonzó fedőlappal kell kezdődnie, hiszen fontos, hogy nagyszerű első benyomást keltsen. Célja, hogy üzleti terve olyan professzionális legyen, mint Ön, és olyan professzionális, amilyennek éttermi vállalkozását szeretné. Ez a borítólappal kezdődik. Az oldalon szerepelnie kell az étterem nevének és logójának. Az Ön logója nem kötelező. Ha nincs logója, azonnal terveztesse meg. Ha nem ismer grafikust, keressen egyet a neten. Sokan nagyon tehetségesek és nagyon megfizethetőek: mindig kiváló kombináció.

Csak egy oldalt használjon a mintamenü létrehozásához. Nem kell divatosnak vagy akár mindent magában foglalónak lennie. Csak engedjen bepillantást a közönségének a konyhájába. Engedje meg olvasóinak, hogy megértsék, hogy az étlap nagy és összetett lesz-e, vagy egyszerű, csak néhány tételből álló, vagy valahol a kettő között van.

Az éttermi üzemeltetéssel megértés fontos, hogy tudja, hogyan kell éttermet indítani és működtetni. Nem az ételekről vagy a kiszolgálás színvonaláról van szó, hanem valójában az üzlet csavarjairól.

Láttam olyan üzleti terveket, ahol a hely részt elhanyagolták, vagy akár ki is hagyták. Ez óriási hiba. Még egy nagyon tehetséges szakács sem lesz sikeres, ha a vállalkozás olyan helyen található, ahol senki sem találja, vagy ha a hely túl kicsi vagy túl nagy. Ne hagyja, hogy az olvasók találgassanak, hanem mondja el nekik, hol szeretne elhelyezkedni, mekkora helyre van szükség, és hogyan szeretné használni.

Az iparági elemzés lehet önálló szakasza, vagy a Piaci lehetőségek szakaszban bekezdésként is bemutatható, attól függően, hogy mennyi kutatást kíván végezni. Vegye figyelembe, hogy ez a bejegyzés azért íródott, mert az Egyesült Államok és sok más nyugati ország lassan kikerül a COVID-19 világjárványból, míg sok más ország nem ilyen szerencsés. Ez azért fontos, mert a járvány világszerte óriási hatással volt az étteremiparra.

A piaci lehetőségek feltérképezése után a marketingterv is fontos, és ez a legtöbb étterem és food truck számára 3 részre oszlik. Majd ezt egy versenytárs elemzéssel ajánlott folytatni.

Végül pedig érdemes a vállalatra, a menedzsmentre és az étterem pénzügyi részére koncentrálni.