Hogyan írjunk keresőbarát termékleírásokat?

Mire egy leendő ügyfél az Ön e-kereskedelmi webhelyének termékoldalaira kerül, az értékesítési tölcsére már kiváló állapotban van. Az ügyfél nem csak a legtöbb munkavégzést elvégezte már ezen a ponton – felkutatta fájdalmát vagy általános érdeklődését, feltárt egy lehetséges megoldást, és leszűkítette a megoldást egy adott termékre –, hanem konverzióközpontú gondolkodásmódot is folytat.

Hasonlítsa össze például azt a személyt, aki a „trail running tippek” kifejezésre keres, azzal a személlyel, aki a „Nike Air Trailrunners” kifejezésre keres. Melyik személy vásárolja meg nagyobb valószínűséggel az Ön Nike Air Trailrunnereit? Melyik személy vásárol nagyobb valószínűséggel egyáltalán a keresés ideje alatt?

Bárcsak könnyű lenne az alacsony csatornával rendelkező, komoly szándékú ügyfeleket a termékoldalakra irányítani. Sajnos, mivel ezek a keresések nagyon specifikusak, nagyon kevés a mennyiség. Ezért a termékoldali SEO olyan kritikus része az általános SEO-stratégiájának: amikor ezek az egyedi termékkeresések felbukkannak, aranyat érnek – ha meg tudja győzni a Google-t arról, hogy az Ön termékoldala a legrelevánsabb a felhasználók számára. És mi a legjobb módja a termékoldalak kulcsszavainak relevanciájának megerősítésére? Írjon megfelelő termékleírásokat.

Elterjedt tévhit, hogy a kulcsszókutatás nem nagyon fontos a termékoldalakon, mert a kulcsszavak csekély keresési mennyiséget tartalmaznak, és alacsony a verseny. Magától értetődőek is: természetesen a kulcsszó maga az adott termék lesz, mert ez pontosan egyezik az ügyfél keresésével. Nem érdemes olyan tág kulcsszót választania, amely a tartalmat vagy egyéb információkat kereső emberekhez igazodik, mert sok ilyen felhasználó a termékoldalát irrelevánsnak és visszapattanónak tartaná.

Gyakorlatként sorolja fel terméke legfontosabb előnyeit, mielőtt elkezdi írni a példányt. Ne feledje, az emberek valóban elolvassák a termékleírásait; nem csak a keresőmotoroknak valók. Valójában a termékmásolat gyakran az a kritikus utolsó érintkezési pont, amelyre a vásárlónak szüksége van a vásárlás előtt. A közölni kívánt döntő előnyök felsorolása segít abban, hogy a leírás írása során ezeket az előnyöket előtérbe helyezze. Ez viszont valószínűbbé teszi, hogy az Ön példánya kellően hívogató lesz az eladás megvalósításához.

Itt az ideje megírni a termékleírást. Noha ez személyenként változik, sok SEO-szakember és szövegíró úgy dönt, hogy ezen a ponton nem gondol a kulcsszavakra, így arra összpontosíthat, hogy tiszta, lenyűgöző példányt írjon, amely történetet mesél el. Ezt a stratégiát azoknak ajánljuk, akik nem tudják természetes módon hozzáadni a kulcsszavakat írás közben, ami legtöbbünk (még a tapasztalt SEO-profik is) így van. Ebben a szakaszban egyszerűen csak arra koncentráljon, hogy a lehető legjobb, leginkább ügyfélbarát példányt írja meg.

Miután a termékleírás elkészült az Ön ízlése szerint, adja hozzá kulcsszavait ott, ahol a legtermészetesebben illeszkednek. Szerencsére ez a rész általában nem túl nehéz a termékoldalakon, mert már valamennyire célzottak. Nincs szigorú szabály arra vonatkozóan, hogy hányszor kell hozzáadni az egyes kulcsszavakat; azt javasoljuk, hogy ragaszkodjon ahhoz, ami a legtermészetesebbnek tűnik. Ez azt jelenti, hogy ideális esetben olyan meglévő kifejezéseket fog módosítani, amelyek nagyon hasonlítanak a kulcsszóhoz, nem pedig új információkat keresel a kedvéért.